Uğur TILIKOĞLU
Girişimci - Mayadem Teknoloji Genel Müdürü
1981 yılında Kastamonu’da dünyaya gelen Uğur Tılıkoğlu, elektronik cihazlara olan ilgisi ve bilgisayar oyunlarındaki kabiliyeti ile dikkat çeken bir çocukluk dönemi geçirdi.
2004 yılında Işık Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünden mezun oldu. Üniversite yıllarında yazılım teknolojileri, mobil teknolojiler ve bilgi güvenliği alanında araştırmalar yaptı. Gebze Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünde yüksek lisans eğitimine devam etmekte ve taşınabilir cihazlar üzerinde veri hırsızlığını engelleme üzerine çalışmalar yapmaktadır.
Üniversite eğitimi sonrası profesyonel çalışma hayatı boyunca; mobil teknolojiler, yapay zeka ve uzman sistemler, çok kullanıcılı ve yüksek erişilebilir yazılım mimarileri, yazılım güvenliği alanlarında projeler geliştirdi, bu projeler geliştirildiği firmalara milyonlarca dolar ciro artışı sağladı ve milyonlarca son kullanıcıya ulaştı.
2013 yılından sonra ortağı ile birlikte kurdukları Igones bünyesinde Turkcell Akademi, Khan Academy gibi e-öğrenme platformları ve oyunlaştırma tabanlı eğitim platformlarının mimarı ve geliştiricisi olarak çalışmalar yaptı.
TRT World’ün kuruluş sürecinden itibaren çözüm ortağı olarak farklı dijital platformlar üzerinde yenilikçi dijital medya çözümleri geliştirdi.
Katarlı bir medya kuruluşu için geliştirdiği dijital TV platformu ile Türk dizilerinin Arap coğrafyasında milyonlarca izleyiciye ulaşmasını sağladı.
Teknoloji alanında faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarında yer aldı ve bir çok genç mühendis yetiştirdi. Teknoloji girişimciliği konulu etkinliklerde konuşmacı olarak yer aldı, teknoloji girişimlerine mentörlük ve yatırım aracılığı yaptı.
Yetenek avcılığı yaparak Türk mühendislerin dünyanın en büyük teknoloji firmalarında iş bulmalarına aracılık yaptı.
Şu anda Mayadem Teknoloji A.Ş.’de Genel Müdür olarak profesyonel çalışma hayatına devam etmekte ve burada gelişim psikologları, eğitimciler, akademik danışma kurulları ile birlikte eğitim öncesi ve eğitim çağındaki çocuklar için fiziksel, bilişsel ve duygusal kazanımlar elde etmelerini sağlayacak dijital oyunlar ve eğitim platformları geliştirmekte, oyunlaştırma üzerine çalışmalar yapmaktadır.